Ελευθεροτυπάκια

22Νοέ2017

«Ο Ζωγράφος που ζωγράφισε ένα γαλάζιο άλογο»

Η κινέζικη παροιμία «Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις» θα μπορούσε να ανήκει και να αποδοθεί στον συγγραφέα και εικονογράφο παιδικών βιβλίων Eric Carle, καθώς τα βιβλία του εμπνέουν, συνεπαίρνουν και απογειώνουν τη φαντασία παιδιών όλων των ηλικιών, αλλά και ενηλίκων σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλοτε στις ιστορίες του πρωταγωνιστεί μια καφετιά αρκούδα, ένα ήσυχο τριζόνι και άλλοτε μία πολύ πεινασμένη κάμπια. Όποιο θέμα, όμως, κι αν επιλέξει με στοιχεία συνήθως επηρεασμένα από τη φύση, το περιβάλλον και το ζωικό βασίλειο, ο Eric Carle χαρακτηρίζεται από τη μαγική δύναμη να προκαλεί με μοναδικό τρόπο το αίσθημα της χαράς και της ευτυχίας, σημαντικά συστατικά για την επίτευξη της αβίαστης και νοηματοδοτούμενης μάθησης οξύνοντας την περιέργεια, την ευαισθητοποίηση, την αισθητική ικανότητα, την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα των παιδιών. […]

27Απρ2014

Είναι άνοιξη` ένας σωρός αβγών είναι κρυμμένος κάτω από ένα φύλλο…

Μετά από δέκα μέρες, τα αβγά εκκολάπτονται! Δηλαδή αρχίζουν σιγά – σιγά να σκάνε… […]

25Απρ2014

Όλα κυλούσαν ήρεμα στη τάξη των Πυγολαμπίδων, ώσπου ξαφνικά, ένα πρωινό που με τίποτα δεν έμοιαζε σαν τ΄άλλα, εμφανίστηκε έξω από την πόρτα ένα παράξενο γράμμα, μέσα σε ένα μικρό, παλιό σεντούκι. […]

14Ιούν2013

Μια σχολική χρονιά πέρασε…

Αφήνοντας μας γλυκές αναμνήσεις. Οι επισκέψεις μας, οι  εκδρομούλες και οι κοινωνικές μας εκδηλώσεις για άλλη μια χρονιά, πρόσφεραν στα «Πλαστελινάκια» μας, καινούργια και ενδιαφέροντα ερεθίσματα χαρίζοντάς τους τις καλύτερες εντυπώσεις, γνώσεις κι εμπειρίες! Ας θυμηθούμε όλα αυτά που έζησαν τα παιδιά… […]

8Μαΐ2013

Είναι γεγονός, ότι τα παιδιά θέλοντας να μπουν στον «κόσμο των μεγάλων», ελκύονται από τις δραστηριότητες εκείνες που έχουν στοιχεία από την πραγματική ζωή. Όταν μάλιστα τα στοιχεία αυτά μπλέκονται με το κομμάτι της φαντασίας και του παιχνιδιού, τα παιδιά έχουν αμέτρητες ευκαιρίες έκφρασης και δράσης. […]

12Απρ2013

Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας δεν έχουν ακόμα κατακτήσει την έννοια του χρόνου και δυσκολεύονται να προσεγγίσουν την έννοια του μήνα και τη σύνδεσή του με την εποχή, γιατί αφ’ ενός έχει μεγαλύτερη διάρκεια από την εβδομάδα και αφ’ ετέρου τα χαρακτηριστικά του δεν συνδέονται με θεαματικές αλλαγές στη φύση, όπως εκείνες των εποχών. […]

8Φεβ2013

… να έρχονται οι παλιοί σου μαθητές
να σε αγκαλιάζουν, να σε φιλάνε, να σου λένε πως σε αγαπάνε
και θέλουν να τους κάνεις μάθημα πάλι..

… να έρχονται σε ‘σένα να τους ανοίγεις το φερμουάρ
του μπουφάν που έχει πιαστεί, γιατί η κυρία όλα τα μπορεί..

… να τους μαθαίνεις να δένουν τα κορδόνια τους […]

25Ιαν2013

Το μήνα Νοέμβριο οι μικροί μας «Νάρκισσοι» ασχολήθηκαν με τη θεματική ενότητα που αφορούσε τα προϊστορικά χρόνια, τους φοβερούς δεινόσαυρους και τους ανθρώπους των σπηλαίων. Μια ιστορική περιήγηση, η οποία προσέφερε στα παιδιά γνώσεις, εμπειρίες, αλλά κυρίως αφορμές για δραστηριότητες δημιουργικές, κινητικές και στα παιδικά τους μάτια εντυπωσιακές! […]

21Ιαν2013

Η λαϊκή παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα του ελληνικού τόπου μας, δημιουργημένα από το λαό είναι συστατικά στοιχεία απαραίτητα για την ύπαρξη και την εξέλιξη του πολιτισμού ενός έθνους. Στο παιδαγωγικό μας πρόγραμμα, σε κάθε ευκαιρία εντάσσουμε την ελληνική λαϊκή παράδοση στα θέματα που επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά, επιδιώκοντας να έρθουν σε επαφή με τη λαογραφία. […]

10Οκτ2012

Το σχολείο, αποτελεί βασικό φορέα κοινωνικοποίησης και ο ρόλος του είναι ουσιαστικός, από τη βαθμίδα του νηπιαγωγείου μέχρι και τις ανώτερες βαθμίδες. Ένα συχνό πρόβλημα που παρατηρείται είναι η δυσκολία προσαρμογής των παιδιών στο νέο περιβάλλον. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας καλούνται να βιώσουν τη «συνύπαρξη» και τη «συνεργασία» σε ένα περιβάλλον διαφορετικό από αυτό της οικογένειας` ένα περιβάλλον με ρητούς στόχους και κανόνες. Εκτός από το «άγχος του αποχωρισμού» ή την υπερπροστασία των γονιών, οι παιδαγωγοί καλούνται (ιδιαίτερα τους πρώτους δύο μήνες του σχολικού έτους), να διαχειριστούν και την προσπάθεια των παιδιών για ένταξη στο νέο χώρο και για σύναψη φιλικών δεσμών. […]